Colors_Original_5200x3500.jpg

Cik būtiska nozīme krāsai ir arhitektūrā?

.

Colors_article_300x300.jpgVides psihologi jau sen ir sapratuši, cik lielā mērā krāsas ietekmē mūsu darbaspējas, veselību un labklājību. Tagad «Tork», globālais SCA zīmols, tam visam ir pievienojis modernās tehnoloģijas.
 
Sākot no telpām, kurās mēs dzīvojam un strādājam, un beidzot ar vietām, kuras apmeklējam, – mums visapkārt ir arhitektūra, kas tiecas notvert emocijas, ietekmēt mūsu garastāvokli vai radīt rosinošu atmosfēru. Dizainam un formai ir ļoti liela nozīme. Tomēr arī krāsas ir būtiskas.
 
«Tork», globālais SCA zīmols, apsverot krāsas, pievēršas ne tikai sienām, grīdai un griestiem, bet arī tādām svarīgām detaļām kā galda klāšanas piederumi –  šīs detaļas ne tikai atbalsta kopējo krāsu koncepciju, patērētāji var tām arī pieskarties un tās sajust. 
 
Novatoriska pētniecības tehnoloģija
Vides psihologi jau sen ir sapratuši, cik lielā mērā krāsas ietekmē mūsu darbaspējas, veselību un labklājību. Tas ir labi dokumentēts. Taču modernās tehnoloģijas izmantošana ir padarījusi šos pētījumus vēl aizraujošākus. «Tork» kopā ar aģentūru «United Minds» vēlējās izpētīt vairāk. Pētījumam, kura mērķis bija noskaidrot, kā cilvēkus ietekmē krāsas, tika izmantotas EEG austiņas, kas kontrolēja smadzeņu aktivitāti, un sirdsdarbības aproce. 
 
«Lai gan ir daudzi aspekti, kas var ietekmēt arhitektūras un interjera dizaina individuālo uztveri, krāsai ir ļoti būtiska nozīme. Mēs vēlamies nevis apšaubīt esošo teoriju, bet gan to papildināt ar saviem ieskatiem par krāsām, jo īpaši saistībā ar šīm telpām,» saka Ketrīna Hūberta, SCA «Tork» galda produktu grupas vadītāja Eiropas valstīs. 
 
Pētījums
Kopumā 16 apmeklētāji uzturējās astoņās dažādu krāsu telpās Krāsu fabrikā Stokholmā. Katrai telpai bija izveidots restorānam raksturīgs noformējums vienā krāsā — sākot no sienām un grīdas un beidzot ar mēbelēm un galda klāšanas piederumiem. Colors_article_400x300.jpg
 
Analīze parādīja, ka dažādas krāsas izraisīja skaidrus noskaņu un emociju modeļus, kas atkārtojās. Krāsas tika uztvertas kā piemērotas atšķirīgai pieredzes gūšanai, sākot no romantiskām vakariņām divatā un beidzot ar formālām biznesa pusdienām. Piemēram, sarkanā krāsa veicina spēcīgu emocionālo saikni un radošumu – tā ir ideāli piemērota apspriežu telpām jaunu ideju stimulēšanai, kā arī restorāniem un vakara pasākumiem +. Savukārt zilā krāsa rosina uz mierīgumu, un tā ir ideāli piemērota ģimenes pulcēšanās vietām un klusām telpām, kur darbinieki var atslābināties un atbrīvoties no spriedzes.
 
Kaut gan pētījums bija orientēts uz restorāniem, tajā iegūtie dati ir piemērojami plaša spektra arhitektūras vidē.
 
Līdz ar visiem datiem un secinājumiem katrai krāsai tika izveidots vispusīgs profils. Mērķis ir sniegt iedvesmu un vielu pārdomām arhitektiem, kas projektē biroju telpas, restorānus un viesnīcas. 
 
Kuras krāsas papildina jūsu dizainu? Uzziniet vairāk šeit.