Kura ir jūsu krāsa?

Kura ir jūsu krāsa?

Krāsas ietekmē cilvēku garastāvokli un uzvedību. Lai gan restorānā daudzi aspekti ietekmē viesa gūto pieredzi, tomēr krāsai ir būtiska nozīme. Lai sniegtu iedvesmu un vielu pārdomām par krāsām, «Tork» izmantoja smadzeņu viļņu tehnoloģiju, ar kuras palīdzību tika noteikts, kā apmeklētāji reaģē uz dažādām krāsām.

experiement_445x210.jpg

Restorāna krāsu eksperiments

16 apmeklētāji ar austiņām, kas uztver smadzeņu impulsu viļņus, uzturējās 8 dažādu krāsu telpās. Katrai telpai tika izveidots restorānam raksturīgs noformējums vienā krāsā — sākot no sienām un grīdas un beidzot ar mēbelēm un galda klāšanas piederumiem. 
 
Lai uzzinātu, kādu iespaidu atstāj katra krāsa, apmeklētājiem tika lūgts pagaršot dzērienu un miniatūru macarons cepumu — visos aspektos identisku, izņemot krāsu, kas bija pieskaņota videi. Saistībā ar katru telpu tika mērīta attiecīgā apmeklētāja smadzeņu darbība un sirdsdarbība, kā arī bija jāaizpilda anketa, lai aprakstītu dalībnieku reakcijas. Visi pārbaudē iegūtie dati tika analizēti, lai izveidotu profilu katrai krāsai.

Apcerīgi zaļā krāsa

Smadzeņu viļņu rezultāti norāda zaļās krāsas spirdzinošo iedarbību, kas sniedz dziļu atjaunojošu atpūtu un stiprina imūnsistēmu. Šajā telpā apmeklētājiem sirdsdarbība bija lēnāka par vidējo līmeni. Ņemot to vērā, zaļā krāsa tika raksturota kā relaksējoša, nomierinoša un patīkama. Tā tika uztverta kā piemērota pusdienām vai kafijas pauzei labi zināmu cilvēku lokā. Tā ir vide, kurā var atgūt spēkus un atveseļoties, nevis piedzīvot saviļņojošas vai romantiskas jūtas.

Green_445x445.jpg

Priekpilnā oranžā krāsa

Kopumā oranžā krāsa tika uztverta kā moderna un dzīvespriecīga krāsa, kas parasti tiek saistīta ar jautru laika pavadīšanu kopā ar bērniem un draugiem. No otras puses, oranžo krāsu varētu uzskatīt arī par nedaudz neromantisku, tādu, kas mazliet rada spriedzi un kam nav nekādas saistības ar greznību. Smadzeņu viļņu un sirdsdarbības rezultāti parādīja, ka oranžā krāsa varētu būt neitrālāka izvēle, salīdzinot ar citām spēcīgām krāsām, piemēram, dzelteno. Oranžā krāsa sniedza indikācijas arī par smadzeņu aktivitāti gamma viļņu vidējā diapazonā, un tas ir saistīts ar mācīšanos un informācijas apstrādi.

Orange_445x445.jpg

Izsmalcinātā melnā krāsa

Melnā ir sarežģītības krāsa. Tā tika uztverta kā krāsa, kas raksturo greznību, mūsdienīgumu un izsmalcinātību, taču vienlaicīgi tā šķiet nedaudz nepatīkama un garlaicīga. Tā tika uzskatīta par piemērotu smalkiem banketiem vai kokteiļu vakariem – pasākumiem, kuros nepiedalās bērni. Smadzeņu viļņu rādījumi liecināja par augstu radošuma un uzbudinājuma līmeni, taču vienlaikus arī par zemāku koncentrēšanās spēju, kas to padara mazāk pievilcīgu darījumu sarunām.

Black_445x445.jpg

Saistošā dzeltenā krāsa

Dzeltenā ir saistoša, optimisma pilna krāsa, kas ir piemērota rosinošai videi. Smadzeņu viļņu rezultāti norādīja augstākus uzbudinājuma un apzinātas koncentrēšanās stāvokļus, bet ārkārtējos gadījumos arī augstākus stresa līmeņus. Dzeltenās krāsas ietekmē apmeklētājiem bija augsts sirdsdarbības vidējais un maksimālais rādītājs. Krāsa tika uztverta kā piemērota brokastu laikam, lai, iespējams, uzlabotu garastāvokli un dotu enerģijas lādiņu no rīta. Dzeltenā bija arī vispopulārākā krāsa vietām, uz kurām ved bērnus.

Yellow_445x445.jpg

Romantiskā sarkanā krāsa

Sarkanā krāsa izceļas un rada spēcīgas emocijas, nevis saplūst ar apkārtni. Sarkanā krāsa norādīja uz augstu smadzeņu aktivitāti delta un teta viļņu diapazonā, un tas nozīmē spēcīgu emocionālo saikni un augstus radošuma līmeņus. Apmeklētāju sirdsdarbības rādītāji arī bija augsti, un tas liecina par stimulējošu vidi. Iespējams, tas nav pārsteidzoši, ka sarkanā krāsa ir cieši saistīta ar romantiku un vakara dzērienu baudīšanu. Tomēr sarkanā krāsa asociējas arī ar saviļņojumu un jautrību.

Red_445x445.jpg

Nomierinošā zilā krāsa

Zilā krāsa norādīja augstu smadzeņu aktivitāti delta viļņu diapazonā, un tas nozīmē dziļi atslābinošus stāvokļus. Augsti teta smadzeņu viļņi liecina arī par radošumu un emocionālo saikni. Tas atspoguļo faktu, ka zilā krāsa tika raksturota kā patīkama, nomierinoša un atslābinoša. Zilā krāsa tika uztverta kā tāda, kas lieliski iederas vietā, kur ģimene ietur brokastis vai bauda kafiju, taču ne tik piemērota grezna restorāna iespaidam vai telpai, kur tiek organizētas darījumu tikšanās.

Blue_445x445.jpg

Tradicionālā brūnā krāsa

Brūnai krāsai bija zemi rādītāji vairākumā smadzeņu viļņu diapazonu, un tas liecina par šīs krāsas neitrālo raksturu. Delta viļņu diapazons un apmeklētāju sirdsdarbības rezultāti vedina domāt, ka brūnā krāsa varētu veicināt atpūtu. Brūnā krāsa tika uztverta kā tradicionāla, neitrāla un atslābinoša. Brūnā krāsa, iespējams, nav labākā izvēle rosinošai pieredzei, taču tā tika uztverta kā piemērota tradicionālākām vietām un viegli saskaņojama ar citām krāsām.

Brown_445x445.jpg

Elegantā baltā krāsa

Baltā krāsa izcēlās un uzrādīja zemus rādītājus visos smadzeņu viļņu diapazonos — tādējādi apliecinot, ka tā ir neitrāla krāsa un kā neaprakstīta lapa viesu pieredzei. Baltā tiek uztverta arī kā vispiemērotākā krāsa biznesa videi. Krāsa tiek uzskatīta par elegantu un modernu, taču tā ieguva zemu novērtējumu saistībā ar tādām emocijām kā prieksun 
saviļņojums. Krāsa ir piemērota neitrālas vides radīšanai, jo nenovērš uzmanību no veicamā uzdevuma.
White_445x445.jpg

Gatavošanās krāsu eksperimenta sākšanai

Starting off_445x210.jpg


Macarons__445x210.jpg

Astoņu dažādu krāsu, bet tādas pašas garšas macarons cepumi tika pasniegti visās attiecīgo eksperimenta krāsu telpās.

Krāsu teorija

«1810. gadā Gēte izveidoja pirmo krāsu teoriju. Mēs vēlamies nevis apšaubīt esošo teoriju, bet gan to papildināt ar saviem ieskatiem par krāsām, jo īpaši saistībā ar restorāna vidi.»

Atrodiet savu krāsu!

Rezultātā tika izveidota krāsu rokasgrāmata jūsu restorānam


Drukāt Lejupielādēt