Washing-hands_orginal.jpg
Vispārīgi

Globālā aptauja: Roku mazgāšana citus var iepriecināt un noskaņot labvēlīgi

10/10/2018

Roku mazgāšana var ne tikai palīdzēt jums un citiem nesaslimt. Kā liecina «Essity» veiktā aptauja, tā varat palīdzēt tuviniekiem kļūt laimīgākiem un laipnākiem, savukārt kolēģiem izjust lielāku gandarījumu darbā.

Tas ir vispārzināms fakts, ka roku mazgāšana ir viens no visefektīvākajiem infekciju izplatības novēršanas līdzekļiem un spēj izglābt miljoniem dzīvību. Tagad «Essity» – «Tork» ražotāja – jauna globālā aptauja atklāj, ka roku mazgāšana var arī pozitīvi ietekmēt apkārtējo sajūtas un uzvedību. 
 
Ja rokas ir tīras, citiem cilvēkiem būs vieglāk tām pieskarties. Cilvēki labprātāk pieskaras citiem, ja zina, ka viņi ir kārtīgi nomazgājuši rokas. Gandrīz puse respondentu atzina, ka daudz patīkamāk ir sarokoties ar cilvēkiem, ja ir zināms, ka pārējie ievēro pienācīgu roku higiēnu, un gandrīz 3 no 10 respondentiem labprātāk pieskartos svešiniekiem. Tāpat 1 no 5 respondentiem daudz labprātāk apkamptu citus un palīdzētu kādam vajadzības gadījumā.
 
Tīras rokas var palīdzēt citiem justies laimīgiem un apmierinātiem ar dzīvi. Zināšanas par to, ka citi cilvēki pienācīgi mazgā rokas, pozitīvi ietekmētu noskaņojumu 8 respondentiem no 10. Kā liecina aptauja, 4 respondenti no 10 kopumā justos krietni labāk, vairāk nekā 3 no 10 izjustu lielāku gandarījumu dzīvē, savukārt 1 no 5 respondentiem justos laimīgāks.
 
Tīras rokas var veicināt uzņēmējdarbību. 4 pilna laika darbinieki no 10 vēlētos, lai roku higiēnai tiktu piešķirta lielāka prioritāte darbā. Ja visi kolēģi pienācīgi mazgātu savas rokas, 3 no 10 respondentiem būtu apmierinātāki, bet vairāk nekā 4 no 10 justos darbā patīkamāk. Pienācīga roku higiēna var uzlabot arī pārdošanu un pat veicināt klientu lojalitāti; ievērojot, ka restorāna personālam roku mazgāšana ir rutīna, gandrīz puse no visiem respondentiem būtu gatavi atkal ieturēt maltīti šajā restorānā.
«Mūsu rokas spēj uzlabot tuvinieku labklājību, un roku mazgāšana būtiski ietekmē apkārtējos. Mums visiem jāpievērš tai uzmanība ne tikai šodien, Pasaules roku mazgāšanas dienā, bet katru dienu,» saka Indrė Gavelė, «Essity» Mārketinga aktivizēšanas vadītāja Baltijas valstīs.
 
Kādēļ mēs mazgājam rokas?
Lielākā daļa – 8 no 10 – atzīst, ka mazgā rokas, lai pasargātu sevi, un tikai 1 no 10 mazgā rokas, lai aizsargātu citus. Tomēr koncentrēšanās uz roku mazgāšanas altruistisko aspektu varētu efektīvi uzlabot roku mazgāšanas praksi. Patiesībā 1 no 4 respondentiem sacīja, ka mazgātu rokas biežāk, ja zinātu, ka tas pozitīvi ietekmē citus.
«Kādēļ mēs mazgājam rokas? Sevis, savas ģimenes vai kāda cita dēļ? Ja visi sāktu domāt par to, kā mūsu rokas ietekmē apkārtējos, mēs varētu uzlabot vispārējo roku higiēnas ievērošanu un pilnā mērā atbrīvotu savu roku spēku,» atzīst Indrė Gavelė, Mārketinga aktivizēšanas vadītāja Baltijas valstīs.
 
Sievietes mazgā rokas par 30% biežāk nekā vīrieši
Mūsdienās nebūt ne visi mazgā rokas tik bieži, cik vajadzētu. Kopumā 3 no 10 nemazgā rokas pirms ēšanas, vairāk nekā 2 no 10 nemazgā rokas pirms ēdiena gatavošanas un vairāk nekā 1 no 10 nemazgā rokas pat pēc tualetes apmeklējuma.  Šai ziņā īpaši grēko vīrieši, jo sievietes visā pasaulē mazgā rokas par 30% biežāk nekā vīrieši. 
«Kā norādīts Slimību kontroles un profilakses centra kritiskajos roku mazgāšanas momentos, roku mazgāšana ar ziepēm vismaz 20-30 sekundes un nosusināšana ar papīra dvieļiem ir pienācīgas roku higiēnas uzturēšanas pamatā. Tā ir vienkārša darbība, kam ir milzīga nozīme,» saka Indrė Gavelė, Mārketinga aktivizēšanas vadītāja Baltijas valstīs.
 
 
 
Par Pasaules roku mazgāšanas dienu:
«Essity» lepojas ar to, ka ir 2018. gada Pasaules roku mazgāšanas dienas oficiālais sponsors. 15. oktobris ir Pasaules roku mazgāšanas diena, kuras mērķis ir vispārēji palielināt informētību un sapratni par to, cik svarīgi ir mazgāt rokas ar ziepēm, jo tas ir efektīvs un pieejams līdzeklis, kas novērš slimības un glābj dzīvības.

Par aptauju «Roku spēks»:
Aptauja notika no 2018. gada X. jūlija līdz X. augustam, izmantojot tīmekļa paneļus 6 valstīs, un tās gaitā tika savāktas atbildes no 3060 respondentiem. Valstu kvotas tika izmantotas, lai iegūtu precīzu vecuma un dzimuma pārstāvību.

Par «Essity»:
«Essity» ir vadošais globālais higiēnas un veselības aprūpes izstrādājumu ražošanas uzņēmums, kas cenšas uzlabot cilvēku labklājību ar saviem ražotajiem ikdienas dzīvei svarīgajiem izstrādājumiem un risinājumiem. Nosaukums «Essity» ir veidots no angļu valodas vārdiem «essentials» un «necessities», ko latviešu valodā varētu tulkot kā «pirmās nepieciešamības priekšmeti». Mūsu ilgtspējīgas uzņēmējdarbības modelis rada vērtību cilvēkiem un dabai. Tirdzniecība notiek aptuveni 150 valstīs ar daudziem spēcīgiem zīmoliem, to skaitā ir vadošie globālie zīmoli TENA un «Tork», kā arī tādi zīmoli kā «Jobst», «Leukoplast», «Libero», «Libresse», «Lotus», «Nosotras», «Saba», «Tempo», «Vinda» un «Zewa». Uzņēmumā «Essity» strādā aptuveni 48000 darbinieku, un tā apgrozījums 2017. gadā sasniedza apmēram 109 miljardus SEK (11,3 miljardus EUR). Uzņēmuma galvenais birojs atrodas Stokholmā, Zviedrijā, un tā akcijas tiek kotētas NASDAQ Stokholmas biržā. Vairāk informācijas sk. vietnē www.essity.com.

Atpakaļ
Drukāt Lejupielādēt