Colors_Original_5200x3500.jpg
Vispārīgi

Mūsu emocionālā saikne ar krāsu

26/04/2016

Vai esat kādreiz domājuši par to, kā krāsas ietekmē klientus? Mēs to esam darījuši. Ar modernās tehnoloģijas palīdzību Essity un «Tork» mēģināja noskaidrot, kāda ir restorānu viesu reakcija uz dažādām krāsām.

Vai esat kādreiz domājuši par to, kā krāsas viesnīcā, restorānā vai kafejnīcā ietekmē klientus? No 1810. gadā Gētes veiktajiem pirmajiem pētījumiem esam centušies izprast, kā cilvēki uztver krāsas un kā tas ietekmē viņu garastāvokli un uzvedību. Tagad ar modernās tehnoloģijas palīdzību «Essity» un «Tork» mēģināja noskaidrot, kāda ir restorānu viesu reakcija uz dažādām krāsām. 
 
Colors_HRC_article_400x300.jpg«Lai gan daudzi aspekti kafejnīcā, viesnīcā un restorānā var ietekmēt klienta iespaidu, krāsa ir viens no svarīgākajiem. Mēs vēlamies nevis apšaubīt esošo teoriju, bet gan to papildināt ar saviem ieskatiem par krāsām, jo īpaši saistībā ar restorāna vidi,» saka Dovile Buinauskaite, «Essity» Ziemeļu reģiona vecākā produktu vadītāja «Tork» galda produktu jomā. 
Colors_article_300x300.jpg
 
Kopumā 16 apmeklētāji ar austiņām, kas uztver smadzeņu impulsu viļņus, uzturējās astoņās dažādu krāsu telpās. Katrai telpai tika izveidots restorānam raksturīgs noformējums vienā krāsā — sākot no sienām un grīdas un beidzot ar mēbelēm un galda klāšanas piederumiem.  
 
Analīze parādīja, ka dažādas krāsas izraisīja skaidrus noskaņu un emociju modeļus, kas atkārtojās. Krāsas tika uztvertas kā piemērotas atšķirīgām maltītēm un ar īpašu restorāna pieredzi, sākot no romantiskām vakariņām divatā un beidzot ar formālām biznesa pusdienām. Piemēram, sarkanā krāsa veicina spēcīgu emocionālo saikni un radošumu, savukārt zilā – mierīgāku, rāmāku iespaidu.
 
Līdz ar visiem datiem un secinājumiem katrai krāsai tika izveidots profils. Mērķis ir sniegt iedvesmu un vielu pārdomām jūsu uzņēmumam. 
 
Astoņas krāsas, astoņas pieredzes
Zaļā – atslābinoša, pusdienas, draugi
Oranžā – aizraujoša, brokastis, bērni
Melnā – moderna, vakariņas, tikšanās divatā
Dzeltenā – priecīga, brokastis, bērni
Sarkanā – romantiska, dzērieni, satikšanās
Zilā – mierīga, brokastis, vecāki
Baltā – eleganta, pusdienas, vecāki
Brūnā – tradicionāla, kafija, kolēģi
 
 
Uzziniet, kā krāsas ietekmē jūsu klientus, noklikšķinot šeit

Atpakaļ
Drukāt Lejupielādēt