Contek 1 Rectangle.jpg

«Pat vissīkākā plūksna ir pārāk daudz!»

Tintes, krāsas vai ķīmiskie produkti: nav svarīgi, kas tiek transportēts vidējā nefasētu produktu  konteinerā (IBC), tad, kad «CONTek IBC-Service GmbH» pabeidz tīrīšanu, visiem pārpalikumiem jāpazūd bez pēdām.

Volfgangs Kūns ikvienu pūku vai plūksnu uzskata par dabisko ienaidnieku. Viņa bizness ir tīrīšana bez jebkādām atkāpēm no noteiktā standarta. Viņš nodibināja «CONTek IBC-Service GmbH» pirms 20 gadiem, lai ražotu un piegādātu vidējus nefasētu produktu konteinerus (bīstamām precēm paredzētus atkārtoti izmantojamus konteinerus), kā arī lai tos attīrītu pēc lietošanas un nogādātu atpakaļ klientiem. Tas patiesībā ir pavisam vienkāršs biznesa modelis. 1995. gadā, kad Kūns un viņa partneris izveidoja uzņēmumu, tirgū nebija nekā līdzīga. Tolaik viņš strādāja uzņēmumā, kas ražoja iespiedkrāsas. «Es sapratu, ka tirgū nebija neviena uzņēmuma, kas piedāvātu vienotu koncepciju IBC ražošanai, tīrīšanai un loģistikai.» Kūns tirgū saskatīja robu un attiecīgi pozicionēja «CONTek» par pilna pakalpojumu klāsta sniedzēju. Ar panākumiem. 
 
Tagad katru dienu aptuveni 150 apjomīgi tērauda konteineri nonāk rūpnīcā Elrihā, Tīringenē, kur tie tiek iztīrīti un ir gatavi nākamajam transporta pasūtījumam. Katrā konteinerā ietilpst no 300 līdz 1200 litriem šķidruma, pastas vai lejamu beztaras materiālu. Saņemot konteinerus atpakaļ no automobiļu rūpniecības uzņēmumiem, tie bieži satur krāsas, savukārt printeri atstāj konteineros vairākus kilogramus tintes atlieku. Neatkarīgi no tā, kāds ir bijis saturs, «CONTek» uzdevums ir pilnībā un savlaicīgi atbrīvoties no visiem pārpalikumiem. «Ja kādam no mūsu klientiem ražošanas līnija darbojas naktī, viņš sagaida, ka nākamajā rītā pagalmā atradīsies pareizie konteineri,» paskaidro Volfgangs Kūns. Tādēļ ražotne Elrihā veic tīrīšanu visu diennakti sešas dienas nedēļā.  
 
Pēc sākotnējās pārbaudes, kad tiek noskaidrots, vai nav kādu mehānisku bojājumu, iekārta attīra lietotos konteinerus, izmantojot sarežģītu procesu. Pēc tam tiem tiek veikts noslēguma process, kas ietver manuālu  tīrīšanu ar speciālām tīrīšanas drānām. Viss iesaistītais personāls zina, cik atbildīgs ir šis darbs. «Piemēram, iespiedkrāsas vai eļļas atliekas konteinerā var piesārņot nākamo krāsas kravu. Automobiļu ražotājam tad var nākties apturēt visu ražošanas līniju,» saka Kūns, lai aprakstītu problēmu. «Ikviens brīdis, kurā līnija nedarbojas, ir saistīts ar milzīgām dīkstāves izmaksām. Tāpēc mēs garantējam saviem klientiem, ka iztīrītie konteineri 100% apmērā ir brīvi no pūkām vai plūksnām, smērvielas, silikona, taukiem, eļļas vai krāsas atliekām». IBC iztīrīšana kopumā ilgst no vienas līdz septiņām stundām atkarībā no piesārņojuma tipa un pakāpes. 
 
Manuālā tīrīšanas procesa optimizēšanas nolūkā 2011. gadā uzņēmums meklēja alternatīvu, lai aizstātu beigu tīrīšanai iepriekš izmantotās kokvilnas drānas, jo tās nespēja nodrošināt, ka rezultāts būs bez plūksnām 100% apmērā. «CONTek» testēja dažādu ražotāju tīrīšanas drānas; pēc plašiem izmēģinājumiem uzņēmums izvēlējās «Tork» īpaši izturīgās tīrīšanas drānas. ««Tork» tīrīšanas drānas mums palīdzēja uzlabot darba kvalitāti, neiztērējot ne centa vairāk,» saka Volfgangs Kūns. «CONTek» ikgadējais patēriņš sastāda apmēram 100 tūkstošus drānu. 100 tūkstoši iespēju neuztraukties par plūksnu gabaliņiem.

«Tork» tīrīšanas drānas mums palīdzēja uzlabot darba kvalitāti, neiztērējot ne centa vairāk

Volfgangs Kūns

«CONTek IBC-Service GmbH» dibinātājs