Gatavība lielam apmeklētāju pieplūdumam

Kirstenai Pārupai ir daudz darba. Garās maksimumsezonas laikā Bilundas lidostā, kas ir otra lielākā Dānijā, ieradīsies daudzi pasažieri, kuru galamērķis ir trīs tematiskie parki: Bilundas Legozeme «Legoland Billund», ūdens atrakciju parks «Lalandia Aquadome» un Givskudas zoodārza lauvu parks. Kirstena, kurai ir divpadsmit gadu pieredze lidostas apkopēju komandu vadīšanā, zina, ka tikt galā ar lielu cilvēku masu pieplūdumu vasarā var palīdzēt tikai viens: plānošana.

Spēja nodrošināt liela apmeklētāju skaita apkalpošanu tualetes telpās sastrēgumstundās ir zināms izaicinājums apkopēju un objektu vadītājiem visā pasaulē. Bilundas lidostas apkopēju darba vadītāja Kirstena Pārupa nav izņēmums. Mēs panākam viņu, kad viņas komanda tikko pārgājusi uz vasaras darba režīmu. 
 
«Mēs ievērojam pasažieru skaita palielināšanos ap Lieldienu brīvdienām, un tad tas pastāvīgi aug līdz jūnija pēdējai nedēļai, līkne iet vertikāli uz augšu.»
 
Nav brīnums, ka Kirstenai daudz kas jāpatur prātā, jo galvenais terminālis aizņem 40 tūkstošu kvadrātmetru lielu platību, tam vēl nāk klāt vecais terminālis un papildu būves, kur pavisam ir aptuveni 125 tualetes telpas, turklāt gada laikā jāparūpējas par 3,5 miljoniem pasažieru. 
 
«Es izmantoju noslodzes koeficienta prognozes no mūsu mārketinga nodaļas, kā arī citus datus, lai noteiktu, cik daudz pasažieru varētu ierasties nākamajos mēnešos un kurā laikā sagaidāmi vislielākie maksimumi. Bilundas lidosta aug apbrīnojami ātri. Pērn pasažieru skaits palielinājās par 9,2 procentiem. Un 2018. gada pirmajos trīs mēnešos tika novērots pieaugums vēl par 11,2 procentiem!» 
 
«Manas galvenās rūpes ir nodrošināt pietiekamu cilvēku skaitu. Ziemas periodā, no oktobra līdz aprīlim, ir aptuveni 60 darbinieki. Vasaras laikā esam aptuveni 100. Tā kā pastāvīgie darbinieki lielākoties ņem atvaļinājumu vasarā, mums katru vasaru papildus jāatrod daudz cilvēku.» Procesu vēl sarežģītāku padara tas, ka visiem lidostas darbiniekiem jāiztur rūpīgas visaptverošas pārbaudes. «Un pēc tam mums viņi vēl jāapmāca. Daudzi domā, ka var pildīt apkopēju pienākumus, taču tie nav tik vienkārši, kā šķiet,» smaidot saka Kirstena.
 
Plānošana ir vajadzīga arī saistībā ar izejvielām un materiāliem. «Katra tualete tiek rūpīgi tīrīta katru dienu, un vairumā tiek veiktas pārbaudes un nodrošināti papildinājumi aptuveni astoņas reizes. Mēs izmantojam to pašu aprīkojumu visu gadu, bet vasaras laikā mūsu patēriņa preces uz plauktiem teju vai kūst.»
 
Lidosta ir atvērta visu diennakti, bet pasažieri ierodas viļņveidīgi. «Parasti intensīvākais pasažieru pieplūdums ir ap pulksten 10, 14 un 18, kad daudzas lidmašīnas nolaižas un paceļas. Tomēr dažreiz maksimumi ir arī negaidītā laikā.» Kas notiek, kad cilvēki slimo un nav pieejams pietiekams skaits darbinieku sastrēgumstundās? «Kad spriedze pieaug, mēs varam mazliet samazināt citu veicamo tīrīšanas darbu biežumu. Tomēr attiecībā uz tualetēm nekāds kompromiss nav pieļaujams. Tīrai tualetes telpai ir būtiska nozīme mūsu viesu gūtajā iespaidā. Tā kā tagad izmantojam «Tork PeakServe», dozatori mums nav jāpapildina tik bieži kā agrāk, tā atbrīvojas laiks, ko varam izmantot, lai citas vietas lidostā uzturētu tik tīras, cik to sagaida mūsu viesi.»
 
 

Esmu strādājusi ar «Tork» pēdējos desmit gadus. «Tork» saprot mūsu vajadzības un intensīvi ekspluatējamu tualetes telpu problēmas.

Kirstena Pārupa

Apkopēju darba vadītāja